Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

Jylhän sähköosuuskunnalle tulee päivittäin erilaisia kyselyitä sähköasiohin liittyen. Useimmiten kysymykset liittyvät laskutukseen, sähkön hintaan tai muuttoilmoitusten tekoon. Tässä listattuna muutamia yleisimpiä kysymyksiä vastauksineen. 

Jos omaa kysymystäsi ei löytynyt listalta, asiakaspalvelumme auttaa sinua oikean tiedon äärelle. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse puh. 06 434 6300 tai sähköpostitse jylhan.sahko@jylhaos.fi. Voit tulla myös käymään asiakaspalvelun aukioloaikoina ma-pe klo 7.30-15.30.

 

Laskutus

Voiko sähkölaskun eräpäivää siirtää?
Laskun eräpäivän siirto onnistuu, jos sinulla ei ole muita maksamattomia laskuja Jylhän sähköosuuskunnalle. Jos laskuja on kerääntynyt rästiin useampia, tehdään maksusuunnitelma yhdessä osuuskunnan toimitusjohtajan kanssa.

Miksi Jylhän Sähköosuuskunta laskuttaa minulta verkkopalvelumaksua?
Sähkölaskussa loppusumma muodostuu sähköenergian ja sähkön siirron hinnasta. Verkkopalvelumaksu tarkoittaa sähkön siirrosta syntynyttä maksua.

 

Sähkön ostaminen

Voiko verkkoalueen ulkopuolella asuvat ostaa sähköä Jylhän sähköosuuskunnalta?
Tällä hetkellä sähkösopimuksia ei tehdä Jylhän sähköosuuskunnan verkkoalueen ulkopuolelle.

Milloin Jylhän sähköosuuskunta laskee sähkön hintaa?
Tällä hetkellä asiasta keskustellaan ja lopullisen päätöksen sähkön hinnasta tekee Jylhän sähköosuuskunnan hallitus ja hallintoneuvosto. On hyvä kuitenkin muistaa, että Jylhän sähköosuuskunta on jo nyt yksi edullisimmista sähkönmyyjistä Suomessa.

Saako Jylhän sähköosuuskunnan kautta ostaa pörssisähköä?
Pörssisähkön ostaminen kauttamme on mahdollista 1.6.2023 alkaen.

 

Sähkönkulutuksen seuranta

Mistä voi itse seurata omaa sähkönkulutusta?
Omaa sähkönkulutusta voi seurata tätä kautta: https://seuranta.jylhaos.fi/eview/

Jos sinulla on ongelmia sivustolle kirjautumisessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja voimme tarkistaa sähkön kulutuksen puolestasi.

Sähkön kulutukseni on yhtäkkiä noussut, mistä se voi johtua?
Sähkön kulutuksen nousuun voi olla monia syitä. Toisinaan syyksi paljastuu esimerkiksi vioittunut sähkölaite, joka kuluttaa huomattavasti normaalia enemmän sähköä. Jos syyllistä ei löydy omin keinoin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitetään asia.

Pitääkö sähkömittarin lukemat ilmoittaa johonkin?
Ei tarvitse. Jylhän sähköosuuskunnan verkkoalueella kaikki mittarit ovat nykyään etäluettavia. Mittareista tulee tiedot automaattisesti 15 minuutin tarkkuudella suoraan järjestelmäämme.

 

Muuttaminen

Mitä pitää muistaa muuttaessa?
Sähkösopimuksen irtisanomisaika on kaksi (2) viikkoa. Emme saa tietoja muutosta automaattisesti, joten muistathan irtisanoa sopimuksesi irtisanomisajan puitteissa.

Mitä pitää muistaa, jos vuokralainen muuttaa pois?
Jos omistamasi asunnon vuokralainen on muuttamassa pois ja irtisanonut sähkösopimuksen, ei sähkösopimus uusiudu automaattisesti vuokrattuun kohteeseen. Vuokranantajan on muistettava tehdä uusi sopimus omiin nimiinsä vuokralaisen muutettua.