Tämä on tärkeää! Datahub kokoaa sähkönkäyttäjät yhteen – muista päivittää asiakastietosi

Kaikkien suomalaisten sähkönkäyttäjien on päivitettävä yhteystietonsa omalle sähköyhtiölleen mahdollisimman pian, jotta valtakunnallinen Datahub-järjestelmä saadaan toimimaan parhaallamahdollisella tavalla. Suurin osa Jylhän Sähköosuuskunnan asiakkaista on tämän jo tehnytkin, mutta muutamilta tiedot puuttuvat vielä. Toimithan siis pian, jos tietojen päivittäminen on teidän perheessänne jäänyt muiden kiireiden jalkoihin.

Suuri kiitos teille kaikille, jotka olette jo toimittaneet yhteystietolomakkeen meille. Teidän ei tarvitse tehdä muuta, sillä me olemme sähköyhtiönä velvollisia päivittämään asiakastiedot järjestelmäämme ja sitä kautta valtakunnalliseen Datahubiin.

Jos tiedot ovat teidän osaltanne kuitenkin vielä päivittämättä, toivomme, että tekisitte sen mahdollisimman pian. Näin joudutamme järjestelmän rakentamista, joka on nyt edennyt testausvaiheeseen.

Mikä Datahub?

Datahub on valtakunnallinen järjestelmä, joka kokoaa yhteen kaikkien Suomen 3,6 miljoonan sähkönkäyttöpaikan tiedot. Käytännössä se tarkoittaa muun muassa sitä, että kun vuonna 2022 muutat, sähkö muuttaa kätevästi mukanasi. Samoin jos vaihdat sähkönmyyjää tai teet muita sähkösopimukseen liittyviä muutoksia, tarvittavat tiedot löytyvät suoraan keskitetystä järjestelmästä ja tallentuvat sinne. Datahubiin koottuja tietoja tulee jatkossa käyttämään noin sata sähkönmyyjää ja 80 jakeluverkkoyhtiötä ympäri Suomen – ne osapuolet, joilla on kulloinkin tarvetta ja oikeudet käyttää tietoja. Yhteinen järjestelmä nopeuttaa ja yksinkertaistaa tiedonvaihtoa kuluttajien, sähkönmyyjien ja jakeluverkkoyhtiöiden välillä.

Toimi näin:
Täytä ja palauta kirjeen liitteenä oleva lomake 2.10.2020 mennessä oheisella palautuskuorella tai osoitteessa www.jylhaos.fi. Huomioithan, että tietoturvasyistä emme voi päivittää asiakastietoja puhelimitse.

Toimi näin:

Päivitä tietosi täällä 2.10.2020 mennessä: Päivitä asiakastietosi. Huomioithan, että tietoturvasyistä emme voi päivittää asiakastietoja puhelimitse.

  • Kun palautat lomakkeen sähköisesti, tiedot tulee vahvistaa verkkopankkitunnuksilla. Muutoin ne eivät tallennu järjestelmäämme.
  • Tarvitset tietojen päivittämistä varten saamasi asiakaskirjeen yläkulmassa olevaa asiakasnumeroa. Muita pakollisia tietoja ovat nimi, puhelinnumero ja henkilötunnus.
  • Mikäli sähkölaskunne tulee kahden henkilön nimellä, tarvitaan tiedot molemmilta.

 

KYSY LISÄÄ: Asiakaspalvelu: p. 06 434 6300 | Tietoa henkilötietojen käsittelystä: http://jylhaos.fi/tietosuojaseloste/