Miten sähköpulasta tiedotetaan?
Jylhän Sähköosuuskunta tiedottaa sähköpulatilanteen kehittymisestä Fingridin mallin mukaisesti.
Kehittyvästä sähköpulasta tiedotetaan verkkosivuillamme, Facebookissa sekä tekstiviestein häiriöviestipalvelun tilanneille.
Fingridillä on mahdollisen sähköpulan varalle kolmiportainen menettely, joka kuvaa tilanteen vakavuusastetta.
Fingridin malli sähköpulan kehittymiselle:
Sähköpulaan varautuminen, vaiheet 1-2
Ennen varsinaista sähköpulaa, vaiheissa 1 ja 2, ilmoitamme sähköpulan mahdollisuudesta tai että sen riski on suuri. Näin voit varautua tulevaan sähköpulaan ja sen mukanaan tuomiin parin tunnin sähkökatkoihin.
Näissä vaiheissa on edelleen mahdollista, että onnistuneiden sähkönsäästötoimenpiteiden ansiosta tilanne palautuu normaaliksi eikä sähköpulaa tulekaan.
Sähköpula, vaihe 3
Tiedote sähköpulasta annetaan, kun on varmistunut, että joudumme säännöstelemään sähköä.
Jylhän Sähköosuuskunta suorittaa sähkön kulutuksen irtikytkemisen Fingridin ohjeiden mukaisesti siten, että sähkökatkot kestävät enimmillään pari tuntia.
Sähköpula ohi, vaihe 4
Kun sähkönjakelu on palautunut normaaliksi, ilmoitamme sähköpulan olevan ohi.
Miten varmistun, että saan tiedon sähköpulan kehittymisestä?
- Ota käyttöön Häiriöviestipalvelu
- Seuraa Jylhän Sähköosuuskunnan Facebook-sivua
- Tarkista asia Jylhän sähköosuuskunnan verkkosivuilta jylhaos.fi